Tarkoitukseni oli osallistua tyylin ja pukeutumisen blogimaailmaan (oikeammin sanottuna; harjoitella pukeutumista) - mutta kuvantekeminen otti kuvantekijästä vallan.

My intention was to participate in the blogging world of style, and dressing (to be correct; to learn how to dress) - but creating pictures took over the mind of a picture maker.

Tule Kuvattavaksi - Hinnasto

lauantai 7. toukokuuta 2016

Olemassa



Tässä taannoin äitinsä kanssa Kafkaa taputtelemaan pysähtynyt noin 4-5 vuotias pikkupoika kysyi pitkään minua katseltuaan, vaikka äiti yritti pitää pojan katseen mäyriäisessä; ”oletko sinä lapsi vai aikuinen?” – johon vastasin olevani aikuinen. Poika tutkaili olemustani vielä tovin ja esitti lisäkysymyksen; ”oletko sinä koskaan ollut lapsi”? ... Mielestäni kysymys oli samalla sekä hulvaton että järkyttävä; jos ei kasvua näy, niin olenko koskaan kasvanut. Olen mieletäni hyvin samanlainen kuin keholtani; huomaan eletyn elämän näkymisen olevan vaikeasti havaittavaa; lapiolla kaivettu syvä, sininen meri ei juurikaan arjessani liplata kanssaihmisteni korviin. Ihmisen psyko-fyysisen pätevyyden julistus ympäristölle vaatii hurjan määrän sosiaalisia toimintoja ja merkkejä, joihin harvoin panostan tarpeeksi. On toki ihmisiä, jotka bongaavat pienen onnenapilan nurmikosta ja pistävät minut löytymisestäni ilahtuneina taskuunsa, mutta luulenpa, että suurimmalla osalle ihmisistä olen juuri niin piilossa ja tuntematon kuin kafkaa silittämään pysähtynyt poika paljasti. Niinpä annan näyttelylleni nimen OLEMASSA – olen olemassa, vaikkei kampaukseni, vaatteeni, itseilmaisuni ja tavarani paljasta, että ”pysyn kärryillä” – en kenties aina tukevasti – mutta kyydissä kuitenkin, etenkin silloin kun annan jääräpäisyydeltäni isompien pikkuisen pidellä kiinni. Siis:

OLEMASSA
Kaapelitehdas, Valssaamo, Tallberginkatu 1, 00180 Helsinki 11.06 klo 16.00
TERVETULOA! 



HUOM! Sukulaisten osoitteet minulla tietysti onkin paperikutsun lähettämistä varten, mutta Sinä, joka epäilet etten kenties omaa osoitettasi, ole hyvä ja nouki sähköpostiosoitteeni tuosta sivupalkista ja lähetä minulle kirjeosoitteesi niin laitan kutsun tai useampia (myös ystävillesi jaettavaksi) tulemaan! 

6 kommenttia:

  1. Onhan hyvä näyttelynimi. Tämä ystävä pihab toiselta puolen toivoo uuteen tauluusi ilon pilkahduksen ihan keväänkin myötä:)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Maijanen! Kyllä, ensi viikon tauluihin on saatava aurinko loistamaan : )

    VastaaPoista
  3. Loistava nimi! Projektit kanssasi myös toivat juuri eniten tuon elämääni. Olen olemassa.En ole kadonnut mihinkään. Olen tässä.
    Itkijänainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ystävä. Sinä, itkijänainen olet SYVÄSTI olemassa!

      Poista
  4. Hieno kysymys pojalta. Tänään kysyin itse lapsenlapselta onko kivaa olla lapsi. Hänestä oli. Minusta ei ollut kivaa olla lapsi, olisin paljon mielummin syntynyt suoraan aikuiseksi. Hyvä näyttelyn nimi, komeita duuneja, vierauden oikein vaistoaa jo näistäkin. Livenä uskon, että vielä enemmän. Olet parhaimmillasi kun menet juuri sinne omaan etäisimpään kulmaasi, etkä tee noita meitä, yleisöä, ajatellen. Olen tosi iloinen, että näyttely tulee, minulle se on kesän odotetuin.

    VastaaPoista
  5. Olet minulle TÄRKEÄ vieras - kiitos, että olet tulossa Riitta. <- Kuulostaa pelkältä diplomatialta, mutta minäpä oikeasti tarkoitan mitä sanon; sillä, että sinä katsot ja pohdit on suuri merkitys minulle.

    VastaaPoista