Tarkoitukseni oli osallistua tyylin ja pukeutumisen blogimaailmaan (oikeammin sanottuna; harjoitella pukeutumista) - mutta kuvantekeminen otti kuvantekijästä vallan.

My intention was to participate in the blogging world of style, and dressing (to be correct; to learn how to dress) - but creating pictures took over the mind of a picture maker.

Tule Kuvattavaksi - Hinnasto

tiistai 14. kesäkuuta 2016

Toisten elämä



Ylä-asteen viimeisistä luokista lähtein olen ollut fyysiseltä kooltani dramaattisesti ikätovereitani pienempi, siitä huolimatta olen vuosikausia pelannut toisten mukana jalkapalloa, jääkiekkoa (kuudennella luokalla, pienessä kyläkoulussa kaikki luokkatoverini olivat poikia) lentopalloa ja koripalloa – lukiossa lähes aikuisten naisten kanssa. Olin aina ”puolustaja” - ja ehkä opettajasta ja luokkatovereista tuntui hyvältä kun ”sain olla mukana” mutta itse kyllä ajattelin, että voihan perkele, tässäkö minä tosiaan seison, jotta toisilla olisi hyvä mieli ... ja niin minä usein teen, koska muille ei tule hyvä mieli mistään muusta. Ei siitä että poistun pelikentältä eikä siitä, että ryhdyn oman luvan kanssa hyökkääjäksi ja kiidän väkkärän pitkin pelikenttää, niin että toiset jähmettyvät paikoilleen pelätessään, että vahingoitun – ja silloin minä teen maalin ja viisi maalia! - mutta kenelläkään ei olekaan kivaa. Ei – minun tehtäväni on puolustaa tervettä, normaalia, ylevää ja tasa-arvoista peliä.
En tällä enkä edellisellä kirjoituksella halua loukata ketään – missään tapauksessa – mutta en ihan oikeasti ymmärrä mikä paikka minun tulisi koripallokentällä ottaa, koska aivan ilmeistä on, että johonkin kohtaan minut hyväntahtoisuuden nimissä pitäisi saada sijoitettua. ... Voisin tietysti olla erotuomari – mutta auts! – tiedän kokemuksesta, että syntyy elinikäisiä välirikkoja ja kun kääpiö muistuttaa teveille terveiden säännöistä. Eli mitä jää jäljelle?  ”Onnellinen yhdessäolo” minulle sanotaan – valitettavasti en aspergerhenkilönä lainkaan ymmärrä noin abstraktia ilmaisua, jos muuta selitystä ei ole. Mitä ihmettä siis tahdon. En kai mitään. Olen hihnastani irtipäässyt koira ja pälyilen tässä hetken ympärilleni miettien pitäisikö ilmoittaa, että olen irti, vai pitäisikö vaan ottaa jalat alleen ja karata.

4 kommenttia:

  1. Tämä sun ontologinen sartrelaisuutesi vaan jatkuu ;) Muutaman kuolinpesän raivanneena olen huomannut, että ihmisestä jää aika vähän jäljelle, vaikka olisi ollut isokin. Mun lempi Schopenhauerini on, jos en ole jo ennenkin lähettänyt:
    "Elämä ei olemuksensa mukaisesti saata olla mitään muuta kuin petosta sekä suuressa että pienessä. Lupauksiaan se ei täytä; korkeintaan osoittaakseen, kuinka vähän toivottu oli toivomisen arvoista. Onni piilee sen vuoksi aina tulevaisuudessa tai myös menneisyydessä, ja nykyisyys on verrattavissa pieneen himmeään pilveen, jota tuuli kiidättää yli aurinkoisen lakeuden; pilven edessä ja takana on kaikki kirkasta."
    Minusta se on hyvin lohdullinen.

    VastaaPoista
  2. Ostin tänään lierihatun - olisiko se jo pienoinen merkki olemassaolon mielekkyydestä : )
    Kiitos lainauksesta! Saat vastalahjaksi (Franz) Kafkaa: "Näin siis häilyn, lennän lakkaamatta vuoren huipulle, mutta saatan pysytellä ylhäällä tuskin silmänräpäyksen vertaa. Muut häilyvät myös, mutta alemmissa seuduissa, vahvemmin voimin; jos he uhkaavat pudota, niin heidät sieppaa kiinni lähimmäinen, joka tässä tarkoituksessa kulkee heidän rinnallaan. Mutta minä vaapun siellä ylhäällä, se ei ole kuolema, vaan kuolemisen ikuinen tuska"

    VastaaPoista
  3. Kukkahattuja pykäävänä olen aina sitä mieltä, että hattu lisää olemassaolon mielekkyyttä. Tällaisia pykäilen kirpparilta hankituista hatuista, kukista ja muista kirpparilöydöistä. Aina joskus käyn Hietsun kirpparilla niitä myymässä, mutta harvakseltaan, kun tämä on sukkien kutomisen vastine. Jotain pitää näpräillä. https://goo.gl/photos/kvMyLMqfmN3nYpB88

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsokaa muutkin Riitan hienoja hattuja! Hattu on ehdottomasti hyvä asia : )

      Poista